انواع شخصیت های برند

شخصیت برند به مجموعه‌ویژگی‌هایی اشاره دارد که کسب‌وکار یا سازمان بر پایه‌ی آن‌ها ساخته می‌شود تا بر شناختی که افراد از محصولات، سرویس‌ها، اهداف و ارزش‌ها دارند، تأثیر بگذارد. شخصیت برند کسب‌وکار می‌تواند با ارائه‌ی پاسخ‌های احساسی، روان‌شناختی یا فیزیکی، اهداف بلندمدت خود را در بازار منعکس کند.
 

صمیمیت با مشتری

به دوست صمیمی و درستکار مشتریانتان تبدیل شوید؛مثل شهربازی های والت دیزنی که تمام کارمندان آن به گونه ای آموزش دیده اند که با هر مشتری سریع دوست میشوند و تمام تلاششان را میکنند به او خوش بگذرد.
برای این کار باید مهارت های ارتباطی کارمندانتان را تقویت کنید و روش خدمت رسانی درست و صادقانه به مشتریان را به آنها بیاموزید و مرتب گوشزد کنید.

هیجان انگیزی

تبلیغات و برنامه های بازاریابی و برندینگ هیجان انگیزی را طراحی و اجرا کنید تا مشتری از بودن با شما لذت ببرد؛برای نمونه به مسابقات و ورزشهای هیجان انگیزی که ردبول برگزار میکند، دقت کنید.این شخصیت برای برندهایی مناسب است که مشتریان جوان و عاشق هیجان دارند.

خبرگی

به مشتریان تان ثابت کنید در کاری که انجام میدهید خبره و از همه بهتر هستید؛برای مثال، ولوو در تبلیغات مختلف خود سعی می کند نشان بدهد ایمنترین خودروی جهان است برای این کار می توانید از ابزارهایی مثل تبلیغات واقعی، بازگو کردن تجربیات مشتریان قبلی، گزارشهای فنی، گارانتی بهتر و بیشتر، نمونه رایگان، فروش تضمینی و غیره استفاده کنید.

دلربایی

به مشتریانتان ثابت کنید بسیار لوکس و خاص هستید؛برای مثال، ساعت رولکس چه در طراحی و چه در تبلیغات خود به گونه ای عمل میکند که حس لوکس بودن را به مشتریانش   القا میکند      برای این کار باید تمام ابعاد کسب و کارتان را به صورت بسیار خاص و لوکس طراحی کنید؛ از محصول گرفته تا بسته بندی و حتی رسید خرید مشتری.

مطمئن

به مشتریانتان ثابت کنید شرکتی مطمئن و قابل اعتماد هستید و این شمایید که میتوانید مشکل او را به طور کامل حل کنید؛ برای نمونه کاترپیلار توانسته با وعده
(تامین قطعات یدکی ظرف 48 ساعت در هر جای دنیا) به شرکتی مطمئن تبدیل شود. برای این کار باید نگرانیهای اصلی مشتریانتان را بشناسید و برای کاهش آنها راه حلهای عملیاتی پیشنهاد کنید و ۷ روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در دسترس مشتریان باشید.

برای آشنایی با برندها از دیدگاه آرمانی به صفحه برندینگ ما مراجعه کنید